hazelnødder

Kend dine nødder

B-Vitaminer i mange nødder

Mange mennesker kan godt lide at holde sig sunde og i form, og derfor går de op i hvad de spiser, og hvad de forskellige madarter gør for kroppen. En af de ting madvare der er blevet ekstremt populære, både i forbindelse med en kur, men også som en snack er nødder. Men hvilke nødder er egentlig gode for dig og din krop, og hvilke smager måske bare godt? Find ud af det her, ved at læse videre på denne artikel.

Vi har alle smagt forskellige slags nødder, hvor nogen af dem er rigtig gode, og andre knap så gode. Hvis man især er glad for pistacienødder, så er der gode nyheder i sigte. Selvom pistacienødder indeholder en del kalorier, så er de faktisk gode for dig. Det er nemlig ikke en dårlig ting, at de indeholder mange kalorier, fordi de kan hjælpe dig med at få styr på dit kolesterol. De bruges ofte som mættende snacks, og det er helt okay. De indeholder en ufattelig høj mængde af B-vitaminer, og kan hjælpe på hud, hår og negle. Er du dog mere til Cashewnødder eller Peanuts, så gør de ikke meget, i hvert fald ikke når det kommer til slankekure. Det er ikke noget der vil anbefales, da der er mange kulhydrater i begge to, dog har cashewnødder et højt indeholde af magnesium, og kan derfor både hjælpe på forhøjet blodtryk eller på dit stofskifte. Pekannødder og Mandler er dog rigtig gode for dig, da de begge indeholder mange E-Vitaminer. Mandler er kendt for at være de nødder, der kan holde din hud ungdommelig, fordi der er så mange E-Vitaminer i, og kan også forhindre brystkræft.  Pekannødder er specielle fordi de har mere end 9 vitaminer og mineraler i, og har derfor en effekt på dit kolesterol indhold i blodet, og det kan styrke din hud, ligesom mandler kan.

Nødder kan hjælpe på mange ting

Paranødder er noget for sig, da de kan rense kroppen for kviksølv, dog er det langt fra alle der bryder sig om smagen, da paranødder har en tendens til at smage af jern. Hasselnødder er særligt anbefalet til gravide eller sportsfolk, da de indeholder en masse B-vitaminer, og i disse B-vitaminer finder man forlat. Det har vist at sportsfolk har en bedre udholdenhed og præsentationsevne når de har fået forlat. Det kan også være med til at forebygge depression, derfor er det anbefalet til gravide, så de har en bedre chancen for ikke at få en depression lige op til fødslen, eller lige efter. Sidst men ikke mindst har vi valnødder og macadamianødder, som begge er gode for kroppen. Macadamianødder har mange B I – Vitaminer og er derfor gode for din fordøjelse, nervesystem, muskler og hjerte. Valnødder har en helsebringende egenskab, i hvert fald når det kommer til rotter, da de simpelthen hjælper på, at hjernen ikke ældes. Derudover har de store mængder af Plante-omega 3 i sig. Nødder er somregel gode for dig, og kan med 30 % forhindre kræft i bugspytkirtlen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *